Powstaje nowa kampania, która promuje Polskę. Wezmą w niej udział "turystyczni celebryci" m.in. z USA i Kanady

Polska Organizacja Turystyczna zaprosi zagranicznych twórców kanałów na YouTube'e, aby wypromowali nasz kraj w ramach nowej kampanii. Minister Witold Bańka przekonuje, że Polska ma zostać pokazana jako piękna i nowoczesna.

Youtuberzy, których kanały mają międzynarodowy zasięg, przyjadą do Polski, aby wziąć udział w kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej #VisitPoland. Wśród zaproszonych znaleźli się twórcy z: Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Japonii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Kanady. W wyborze youtuberów uczestniczyło również Google.

Witold Bańka, szef Ministerstwa Sportu i Turystyki w rozmowie z PAP przekonuje, że twórcy mają pokazać Polskę taką jaka jest, czyli piękną, otwartą, nowoczesną i z nieszablonową ofertą turystyczną. Zwiedzą m.in.: Pomorze, Małopolskę, Warmię, Mazury, Bieszczady i Podlasie.

"Nieporównywalne z niczym innym". Hel jest piękny, ale takiego go jeszcze nie widzieliście... [TRIP WE DWOJE]

Dlaczego POT zdecydowała się akurat na taki sposób promowania Polski na świecie? W kampanii wykorzystywane są narzędzia tzw. influencer marketingu. Polega to na tym, że do udziału zapraszane są osoby, które wyznaczają trendy w swoich środowiskach. Dlatego wybrani zostali youtuberzy, którzy docierają do szerokiego grona odbiorców i są ważnymi postaciami dla branży turystycznej. Ponadto twórcy kampanii chcą, aby projekt był nowoczesny i wykorzystywał popularność mediów społecznościowych.

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Robert Andrzejczyk, zakłada, że tzw. organiczny zasięg, czyli ten pochodzący od samych youtuberów, to ok. 11 milionów obserwujących. Ich działania będą jednak wspierane kampanią POT, która ma zwiększyć tę liczbę jeszcze o co najmniej 5 mln.

Youtuberzy przyjadą do Polski razem z osobami towarzyszącymi, więc niewykluczone, że zasięg kampanii będzie jeszcze większy. Często są to bowiem osoby znane i aktywne w mediach społecznościowych.

W gronie zaproszonych znaleźli się: Louis Cole (prowadzi kanał FunForLouis, który ma ponad 2 mln subskrypcji), Alan Estrada (1,5 mln subskrypcji), Christian LeBlanc (ponad 600 tys. subskrypcji), Marko i Alex Ayling (subskrybuje ich ponad 600 tys. osób), Pau Clavero (ponad 400 tys.), Conner Sullivan (ponad 270 tys. subskrypcji) i Angela An (ponad 185 tys. obserwujących). Prezes POT przyznaje, że nie boi się ich nazwać turystycznymi celebrytami, którzy są znani na całym świecie.

Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na 800 tysięcy złotych. Kampanię finansuje Polska Organizacja Turystyczna.

Zobacz też: Powstał nowy film promujący Polskę. I zachwycił. "Popłakałam się", "Rozpiera mnie duma"

Komentarze (13)
Powstaje nowa kampania, która promuje Polskę. Wezmą w niej udział "turystyczni celebryci" m.in. z USA i Kanady
Zaloguj się
  • wl_wl

    Oceniono 1 raz -1

    Jak im wpieprzą w tramwaju, że nie mówią po polsku, to skończy się promowanie.

  • mr_gm

    Oceniono 1 raz 1

    Pomysł chybiony, bo takich filmów z wojaży po Polsce zagranicznych youtuberów są już setki.

  • cieśla Sewruk

    Oceniono 1 raz 1

    na YouTubie jest setki jeśli nie tysiące filmów różnych vlogerów, którzy reklamują Polskę za darmo - lepszym rozwiązaniem moim zdaniem byłoby ufundowanie nagrody i ogłoszenie corocznego konkursu zamiast imiennych zaproszeń kierowanych do gwiazd YT.

  • lumita

    Oceniono 1 raz 1

    No ale przeciez Polska w ruinie jest!

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 3 razy 1

    ...że twórcy mają pokazać Polskę taką jaka jest, czyli piękną, otwartą, nowoczesną i z nieszablonową ...
    W tym celu dawniej w czasach PRLu wymyślono Sopot. Wszyscy mieli śpiewać piękne piosenki. Najlepiej w oryginalnym języku. Coś mi się wydaję że mimo dziesięcioleci twórcy tych pomysłów myślą tak samo.

  • pigeon_shit_dust

    Oceniono 2 razy 2

    Ta... Popatrzcie jak sie promuja Indie w USA: Co 10 minut reklama "Beautiful India" chociazby, w glownych stacjach, z piosenka i odpowiednio dobranym klipem. To kosztuje setki tysiecy dolarow miesiecznie ale jest skuteczne. A wy, Polactwo, jestescie cwaniacko po chlopsku skapi, wydajecie kase na chlam a oszczedzacie tam, gdzie nie powinniscie wiec i z tej akcji gowno wyjdzie. I dobrze.

  • ar.co

    Oceniono 6 razy 4

    Oho, nowa pisowska pompa ssąca z budżetu gotowa do działania! Miliardy ukradzione "na Polską Fundację Narodową" już przelane na zagraniczne konta pisowskich pociotków? Trzeba kraść od nowa?

  • buk-humor-dziczyzna

    Oceniono 8 razy 4

    ciekawe czy pokażą towar eksportowy - katabasów zwyrodnialców i katonazistów wykletych

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX