Według Annie Kingston, byłej stewardessy (kobieta pracowała m.in. dla linii lotniczych Emirates), pasażerowie siedzący w ostatnich rzędach mogą spodziewać się dużo milszej i szybszej obsługi.
Dlaczego? Chodzi o to, że pracownicy nie lubią być zasypywani jednocześnie wieloma prośbami od różnych pasażerów, a tak dzieje się, gdy obsługują ludzi siedzących z przodu. Stewardessa pracująca dla jednej z amerykańskich linii lotniczych, która chciała pozostać anonimowa, potwierdziła to, co zdradziła Annie:
Nie cierpimy, kiedy któryś z pasażerów nas wzywa, bo wtedy wszyscy nas zauważają i nagle każdy czegoś chce. Kiedy osoba z ostatniego rzędu odwróci się i poprosi o coś do picia, nie mam z tym problemu, ponieważ jestem w pobliżu.
Niewygody podróży? Ten wynalazek sprawi, że w samolocie wyśpisz się jak we własnym łóżku
Zanim steward czy stewardessa dotrze do osoby, która potrzebuje pomocy, musi zmierzyć się po drodze z natłokiem pytań i problemów, przez co obsługiwanie staje się wolniejsze. Odpowiadanie na prośby pasażerów siedzących z tyłu jest bardziej dyskretne - inni nie absorbują personelu, który sprawnie może zająć się problemem jednej, konkretnej osoby.
Nie siedzisz z tyłu? Uśmiechnij się!
Jay Robert, steward i założyciel serwisu internetowego o podróżowaniu samolotem Fly Guy, twierdzi, że obsługa szybciej odpowiada na prośby pasażerów siedzących w tylnych rzędach, ponieważ łatwiej jest ich zapamiętać (zwykle nie wszystkie miejsca tam są zajęte). Z tyłu jest też zazwyczaj ciszej, więc łatwiej usłyszeć to, co mówi pasażer.
Jeśli jednak zostało ci przypisane środkowe lub początkowe miejsce, istnieje kilka trików, dzięki którym personel szybciej cię zapamięta i poczuje do ciebie sympatię. Jay zapytał swoich znajomych z pracy o to, jak zachowywać się, by zostać dobrze obsłużonym w każdej sytuacji. Usłyszał takie rady:
- wejdź na pokład samolotu z uśmiechem i przywitaj się z załogą,
- okaż szacunek i zdejmij słuchawki z uszu, kiedy z nami rozmawiasz,
- z uwagą słuchaj instrukcji dotyczących bezpieczeństwa,
- podczas obsługi podnieś wzrok znad ekranu swojego telefonu/laptopa/tabletu,
- załoga może obsłużyć cię w satysfakcjonujący sposób tylko wtedy, gdy ją widzisz i słyszysz,
- patrz na obsługę, gdy mówimy. To miłe, uprzejme i buduje zaufanie. Nie wspominając, że zostaniesz obsłużony w pierwszej kolejności.
real.avalanche
Oceniono 52 razy 50
Dużo latam, ale nie zdarzyło mi się widzieć dzikich tłumów żądających uwagi od stewardessy, kiedy idzie do konkretnego wzywającego ją pasażera. Może tak jest w liniach arabskich czy amerykańskich - z nimi nie mam dużego doświadczenia. Siedzenie w końcowych rzędach economy gwarantuje natomiast nierozkładalny fotel i brak wyboru głównego posiłku w dalekich lotach. Co do finalnych rad - to są dość elementarne zasady dobrego wychowania...