Komentarze (80)
Dzwonisz, podajesz cenę i... masz tańszy nocleg. "Ludzie są zdziwieni, że tak można"
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • bartlomiejkos

    Oceniono 7 razy 1

    Prowizja jaką pobiera od rezerwacji booking to minimum 12%, często 15. AirBnB liczy 3% dla obiektu i 12% dla klienta - trochę inna metodologia, ale efekt podobny. Nie dziwcie się Szanowni klienci, że zawsze można Wam dać te 5-7%, nawet 10%, bo wyjdzie tak samo albo lepiej. Nie ma w tym żadnej nieuczciwości ani magii. A że Wam się wydaje przez portal to jakoś bardziej pewnie i bezpiecznie? Cóż. Tak się Wam wydaje, a portalom o to chodzi.

  • tom1622

    Oceniono 45 razy 1

    Idiotyczny artykuł. Namawiacie ludzi do wyjazdów bez potwierdzenia rezerwacji. To jest nonsens.

    Rezerwacja przez Booking czy inny tego typu system (Trivago, HRS) daje przede wszystkim gwarancję, że pokój na nas czeka. Że nikt nam nie powie: "Nie wiem z kim pan rozmawiał", "Tej koleżanki nie ma dzisiaj w pracy - nie wiem co ustaliliście."

    Rezerwacja przez telefon jest gó... warta. Na pewno nie pojechałbym z całą rodziną na wakacje czy nawet kilkudniowy wypad wyłącznie w oparciu rezerwację telefoniczną. Minimum, to potwierdzenie rezerwacji przez hotel czy pensjonat emailem.

    W przypadku "awarii"...
    Jak mi powiedzą po rezerwacji przez Booking, że pokoju nie ma, to dzwonię do Booking z reklamacją. Coś wymyślą, hotel zapłaci karę, a ja dostanę pokój za darmo lub półdarmo.

    Dla jasności: dziesiątki razy korzystałem z booking i NIGDY nie było problemu, choć zazwyczaj rezerwacji dokonuję ad hoc (w ostatniej chwili).

    P.S.
    Nie pracuję w booking ani innej tego typu firmie. Przedstawiłem moją prywatną opinię.

  • red_fang

    Oceniono 6 razy 2

    W przypadku hoteli jest to podcinanie gałęzi na której siedzą. Znam parę osób z branży turystycznej i działa to w ten sposób, że gdy hotelom drastycznie spada ilość rezerwacji przez booking itp. portale, zostają one z ich bazy usunięte. Powoduje w praktyce zepchnięcie się na margines na własne życzenie. Nie to, żebym był jakimś zagorzałym zwolennikiem czy przeciwnikiem tego typu portali internetowych. Po prostu tak to funkcjonuje, czy nam się to podoba czy nie.

  • amberowy

    Oceniono 24 razy 2

    nikt nie zauważa drugiej strony medalu portale są dla zebrania wielu ofert tak żeby każdy znalazł coś dla siebie od pięciu gwiazdek do namiotu ... czy pomijanie firmy która pozwoliła ci znaleźć interesująca cię ofertę jest aby na pewno uczciwe ? jak macie wątpliwości to postawcie się na miejscu osoby która taki biznes prowadzi ... co byście sami poczuli ...

  • kotjeanks

    Oceniono 11 razy 3

    Ja zawsze po wyszukaniu na Bookingu wchodzę na stronę hotelu i zawsze jest taniej, poza tym są pakiety i promocje

  • parkomat

    Oceniono 39 razy 3

    Tyle, że potem jak na miejscu jest kiła i mogiła, to mogę sobie co najwyżej ponarzekać na Facebooku (własnym). A jak rezerwuję przez Booking to negatywna recenzja naprawdę dany obiekt zaboli i będą robić wszystko, byle jej nie dostać.

  • dublet

    Oceniono 4 razy 4

    Na Sri Lance pierwszy tydzień wynajęliśmy przez booking a drugi już na miejscu chcieliśmy bezpośrednio u właściciela. Cwaniak dał cenę o 20% wyższą i nie chciał zejść. Więc wynajęliśmy drugi tydzień też przez booking korzystając z sieci hotelowej. Właściciel zbaraniał. Ale żeby nie było, że w booking wszystko gra, bo w Lizbonie nasz pokój hotel sprzedał komu innemu i musieliśmy szukać innego (pomógł gość z recepcji, ruszyło go sumienie).

  • Bobo Frut

    Oceniono 22 razy 6

    Zamawianie przez booking.com nie różni się niczym od dzwonienia po wynajmujących samodzielnie. Przeczytajcie warunki ogólne, to zdziwicie się za co płacicie. Wynająłem apartament przez tę gó...aną przeglądarkę, zapłaciłem pełną cenę od ręki i dostałem potwierdzenie rezerwacji. Przed wyjazdem zadzwonił właściciel, że ktoś właśnie wynajął i zapłacił za rok z góry. Oczywiście booking panu pomoże i znajdą coś dla pana w tym terminie. Booking zadzwonił i doradził, żebym podał wynajmującego do sądu, bo oni mają wy.ebane. Jechaliśmy większą ekipą i pobyt tam był tylko częścią zaplanowanego wyjazdu. Żeby wynająć coś podobnej wielkości w tym konkretnym terminie musiałem przepłacić ponad 700zł. Booking.com dziękuję ci za wy.ebanie mnie bez mydła. A Wam ku przestrodze.

  • Tomi

    Oceniono 10 razy 6

    Coz...doszlismy do przedziwnej sytuacji, gdzie dwie firmy internetowe opanowaly okolo 30 % rynku turystycznego - Agoda i booking.com. Firmy te maja prowizje od kazdej rezerwacji od 15-20 %. To bardzo duzo. Pomijam juz fakt, iz czestokroc nie sa one najtansze na rynku, ale z cala pewnoscia maja duzy wybor hoteli, poza tym oferuja czesto opcje rezerwacji hotelu bez sniadan. Warto jest dzwonic bezposrednio do hotelu.

  • mrslig

    Oceniono 8 razy 6

    odkryli Amerykę po raz kolejny wiadomo, że trzeba się umieć targować wszędzie można zejść z ceny, trzeba tylko potrafić negocjować, a nie rac co dają.

  • crazyk

    Oceniono 14 razy 8

    w Chorwacji większość apartamentów po dodzwonieniu się bezpośrednio oferuje 15% zniżki - czyli marżę airbnb (jawną) lub bookinga (ukrytą w cenie)...

  • minkat

    Oceniono 12 razy 8

    booking bierze od hotelarzy prowizje. my pare lat temu mielismy taki fajny hotel w Granadzie.Gdy jechalismy dalej juz wiedzielismy, ze do Granady wrocimy na koniec naszej podrozy i hotel sam nam zaproponowal nocleg tanszy niz to, co zaplacilismy za pierwszym razem. im sie oplaca bo prowizja odpada. zarabiac to dalej zarabiaja.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX