Rybacy w porcie i kolorowi flisacy, tak w nowym spocie promuje się Polska. Hit?

źródło: Polska Organizacja Turystyczna
29.04.2016 14:37
Film 'To know Poland- Move Your Imagination' powstał na zamówienie Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrano go w kilku wersjach językowych. Oprócz wersji angielskiej, dostępny jest między innymi w języku japońskim oraz włoskim.

Wyreżyserował go Kuba Łubniewski. Na filmie zobaczyć można między innymi Stocznię Gdańską, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora 'Cricoteka' w Krakowie oraz kopalnię soli kamiennej w Wieliczce. Całości towarzyszy utwór grupy SUTARI, która tworzy bez akompaniamentu instrumentów i wykorzystuje jedynie naturalne dźwięki.

Wersja angielska skierowana jest zwłaszcza do mieszkańców Wielkiej Brytanii. W tym roku Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (ABTA), wspólnie z Foreign Office, ogłosiło listę 12 krajów, które w 2016 r. zasługują na szczególne zainteresowanie. Wśród wyróżnionych państw znalazły się między innymi: Chiny, Peru i właśnie Polska.
Więcej o:
Komentarze (39)
Zaloguj się
  • frankyy

    Oceniono 54 razy 44

    zdecydowanie zabrakło ślubu Pileckiego i marszu zwolenników intronizacji Chrystusa - takiej egzotyki nigdzie w cywlizowanym świecie turyści nie zobaczą

  • Krzysztof Matys

    Oceniono 43 razy 33

    Moim zdaniem słaby. Z punktu widzenia turystyki oczywiście. Żurawie Stoczni Gdańskiej? Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora? To ma być turystyczny hit, towar eksportowy? To ma zachęcić do przyjazdu do Polski?!

  • l_zaraza_l

    Oceniono 37 razy 31

    Powinna być wyraźna adnotacja, że ta sielanka dostępna jest tylko dla białych, heteroseksualnych katolików.

  • okoxoko

    Oceniono 32 razy 26

    Zadanie dla gimnazjalistów:
    Po obejrzeniu filmu podkreśl przymiotniki opisujące jego nastrój:
    - nudno,
    - pochmurno,
    - zimno,
    - brzydko,
    - dziwnie,
    - niezrozumiale,
    - staroświecko,
    - przygnębiająco.

  • zenek_z_puszczy

    Oceniono 20 razy 16

    jak dla mnie dosc szaro, pochmurno i nudnawo. ale ogolnie to watpie w sens takich filmikow (i wydawania na nich sporej kasy, czesto "u brata szwagra zony") - kogos serio zachecaja zeby gdzies pojechac?

  • konradmarburg

    Oceniono 15 razy 13

    Jeżeli ten film jest adresowany do wszelkiego rodzaju kół historycznych na całym świecie, to tragedii nie ma, ale dobrze też nie jest. Natomiast jeżeli ma promować Polskę wśród potencjalnych turystów - jest beznadziejny. Już po samych ujęciach widać, że mamy do czynienia z typowo polską szkołą filmową. Gra światłem ogranicza się tylko do wprowadzenia depresyjnego klimatu. Polska została pokazana jak smutny, szary kraj, gdzieś pod kołem podbiegunowym. Brakuje tylko niedźwiedzi polarnych... Mam wrażenie, że reżyser za wszelką cenę próbował być oryginalny. Zrezygnował z ciepłych barw. Ukazał Polskę o innej porze roku niż to zazwyczaj bywa (czyli nie latem). Niestety, wyszło brzydko, przygnębiająco, zimno...

  • frankyy

    Oceniono 17 razy 13

    słabe, przegadane (bełkotliwe), mało efektowne

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX